Hardloopshop Shopping Award Publieksprijs XS

Hardloopshop.nl is voor het derde jaar op rij in de race om de Shopping Award XS te winnen, maar wat houdt dit nu precies in en waarom is dit zo belangrijk voor ons? Is het voor klanten ook waardevol dat hun favoriete bedrijf wint en hoe werkt het stemmen precies?

Ontstaan Shopping Awards

Thuiswinkel.org is een belangenvereniging die is opgericht in het jaar 2000 door 38 verschillende belanghebbende bedrijven en twee bestaande verenigingen, de Nederlandse Postorderbond en de Online Winkeliersvereniging. De twee verenigingen besloten om gezamenlijk verder te gaan als de nieuwe belangenvereniging voor alle webwinkels in Nederland: Thuiswinkel.org. Het doel van de vereniging is om het vertrouwen van online kopen bij de Nederlandse consumenten te stimuleren.

In 2002 organiseerde Thuiswinkel.org de allereerste Nationale Thuiswinkel Awards. Met de jaarlijkse uitreikingen van vak- en publiekspijzen wil de stichting een positieve bijdrage leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, voor zowel intern (bedrijven die op afstand producten verkopen aan consumenten) als extern (consumenten die op afstand producten kopen bij een bedrijf). In 2017 heeft Thuiswinkel.org de naam veranderd in Shopping Awards.

Wat zijn de Shopping Awards XS

Bij de Shopping Awards worden er zowel publieksprijzen als vaksprijzen uitgereikt. De winnaars van de publieksprijzen worden bepaald door consumenten die een online aankoop hebben gedaan en de vaksprijzen worden bepaald door een professionele vakjury. De  Shopping Awards XS zijn er voor webwinkels die een omzet van maximaal 4 miljoen euro per jaar hebben. De prijzen worden in maar liefst 16 verschillende productcategorieën uitgereikt. Hardloopshop.nl valt onder de productcategorie; Sportswear. De overige categorieën zijn: wonen & slapen, auto & accessoires, vakanties & reistickets, sieraden & mode-accessoires, persoonlijke verzorging, mode, lingerie & ondermode, event tickets, eten & drinken, elektronica & telecom, doe-het-zelf & hobby, datingsites, computer hard- & software, tuin & dieren, baby/kind & speelgoed.

Als bedrijf kun je deelnemen wanneer je een Business to Consumer en/of Business to Business bedrijf bent, er een digitale propositie is, maximale bedrijfsomzet van €4 miljoen, deelname in één van de categorieën en er een Nederlands rechtspersoon is.

Hoe kan Hardloopshop.nl winnen?

De winnaars van de Shopping Awards XS komen tot stand door de reviewscores van klanten. Deze reviewscores worden via het reviewsysteem van, onafhankelijke onderzoekorganisatie Kiyoh, tot stand gebracht. Hardloopshop.nl stuurt na een aankoop van een klant een e-mail met een uitnodiging om een review te geven. Je komt op de reviewpagina van Kiyoh en door middel van een korte vragenlijst kan je een review geven waar dan een score uit komt. Alle reviews die verwerkt zijn tot 1 maart tellen mee in de totaalscore van Hardloopshop.nl. In totaal moeten we minimaal 75 beoordelingen halen om in aanmerking te komen voor de felbegeerde prijs. Dus het plaatsen van een review is voor ons ontzettend belangrijk.  

Waarom wil Hardloopshop.nl zo graag winnen?

Na het winnen van de Shopping Award XS in 2017 willen we natuurlijk ook heel graag in 2018 deze mooie prijs winnen. Er zijn hier verschillende redenen voor, maar de belangrijkste is de waardering van onze klanten, want wat zouden we zijn als we jullie niet hadden…… Daarnaast krijgen we landelijk media-aandacht en dat is altijd goed voor onze shop. Als laatste mogen we weer een heel jaar het nieuwe winnaars-logo van de Shopping Awards gebruiken op de website en in alle media uitingen. Op 8 maart zal het verlossende woord daar zijn of we opnieuw de winnaars zijn  van de Shopping Awards XS 2018 in de categorie Sportswear. Fingers crossed en we houden jullie op de hoogte!

Stem hier en zorg ervoor dat wij de Shopping Awards Publieksprijs in de categorie Sportswear winnen!

Hardloopshop.nl Shopping Awards